Bu dersimizde playerimizi hareket ettirmeyi anlatacağım.
öncelikle yeni bir c# scripti oluşturuyoruz.
ardından kodumuzu yazıyoruz.
player objemize rigidbody ve collider ekliyoruz.
kodu player objesine atıyoruz.
Not: playerin hareket hızını Inspector ===> kod===> hiz kısmından ayarlıyabilirsiniz.

KOD:
using UnityEngine;
using System.Collections;
public class kod: MonoBehaviour {
public Rigidbody rb;
public int hiz = 10;
void Start()
{
rb = GetComponent<Rigidbody>();
}
void FixedUpdate()
{
if (Input.GetKey("w"))
{
rb.AddForce(transform.right * -hiz);
}
if (Input.GetKey("s"))
{
rb.AddForce(transform.right * hiz);
}
if (Input.GetKey("a"))
{
rb.AddForce(transform.forward * -hiz);
}
if (Input.GetKey("d"))
{
rb.AddForce(transform.forward * hiz);
}
}
}
player objemize rigidbody ve collider ekliyoruz.
kodu player objesine atıyoruz.
Not: playerin hareket hızını Inspector ===> kod===> hiz kısmından ayarlıyabilirsiniz.
KOD:
using UnityEngine;
using System.Collections;
public class kod: MonoBehaviour {
public Rigidbody rb;
public int hiz = 10;
void Start()
{
rb = GetComponent<Rigidbody>();
}
void FixedUpdate()
{
if (Input.GetKey("w"))
{
rb.AddForce(transform.right * -hiz);
}
if (Input.GetKey("s"))
{
rb.AddForce(transform.right * hiz);
}
if (Input.GetKey("a"))
{
rb.AddForce(transform.forward * -hiz);
}
if (Input.GetKey("d"))
{
rb.AddForce(transform.forward * hiz);
}
}
}
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder